Elérhetőségek

A Főigazgatóság nem azonos a Székhely Intézménnyel így kérjük, amennyiben a Megyei Szakértői Bizottságokat keresi, azok elérhetőségeit használja! Köszönjük!



Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Megyei bizottság
Székhely Intézmény

2700, Cegléd, Buzogány utca 23.

Telefon: 30/323-3857 - hívható hétfőtől csütörtökig 13:30-15:30-ig

E-mail: pmpsz.szekhely.cegled@gmail.com

 

Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Megyei bizottság
Budapesti Tagintézmény

1077, Budapest, Dohány utca 54.

Telefon: 30/323-31-31

E-mail: pmpsz.budapest@gmail.com

 

Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat

Főigazgatóság

2700 Cegléd, Malom tér 3.

Levelezési cím: 2700, Cegléd, Buzogány utca 23.

Telefonszámok (NEM MEGYEI SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG TELEFONSZÁMOK!):

Titkárság:

30/321-3615

Gazdasági munkacsoport:

30/321-67-30

30/321-58-29

HR:

30/321-39-98

30/321-43-95

30/321-48-34

30/321-51-88

E-mail: pmpedd.szakszol@gmail.com

Üllő

Székhely: 2225 Üllő, Pesti út 98.

 

Elérhetőség


 

Tagintézmény igazgató: József Éva
Tagintézmény igazgató helyettes: Szép-Bancsa Andrea 


Szakszolgálati titkár: Kisné Belovai Anna

Pedagógiai asszisztens: Vékonyné Hegedűs Andrea

Cím:2225, Üllő, Pesti út 98.
Telefon: 30/444-91-43
E-mail: ullo.pmpsz@gmail.com


Ügyviteli nyitvatartás: Hétfő: 8.00-18.00 óráig, Keddtől-Péntekig: 8.00-16:00 óráig
A rendelési idő ettől eltérhet, ezt kérjük a tagintézménnyel egyeztetni!
Ellátási körzetünk:
Ecser, Maglód, Üllő, Vecsés



Ellátási terület: Vecsési járás
Ellátásra jogosultak: a Vecsési járás településeinek gyermekei 3 éves kortól, mindaddig, amíg tanulóként a nappali oktatás munkarendje szerint folytatják tanulmányaikat.

 

 

Ellátott szakszolgálati feladatok:


  • logopédiai ellátás
  • nevelési tanácsadás
  • korai fejlesztés és gondozás
  • szakértői bizottsági tevékenység
  •  

    Szolgáltatás igénybevételének módja:


    Az ellátást kérheti önként a szülő (telefonon, személyesen), valamint nevelési-oktatási intézmények, családsegítő és gyermekjóléti szolgálatok, a szülő beleegyezésével, aláírásával ellátott esetjelző lapon.
    A pedagógiai szakszolgálat szolgáltatásai ingyenesek.

     

    Logopédiai ellátás


    Feladataink:

    A beszédindítás, a hang- beszéd- és nyelvfejlődési elmaradás, a beszédhibák és a nyelvi-kommunikációs zavarok javítása, a diszlexia, a diszortográfia, a diszgráfia, a diszkalkulia kialakulásának megelőzése a logopédiai terápiás foglalkozáson.
    A hétköznapi életben természetesnek, magától értetődőnek tartjuk, hogy gyermekünk könnyedén, minden erőfeszítés nélkül elsajátítja anyanyelvét, megtanul beszélni. A legtöbb esetben ez így is van. De mi történik akkor, ha egy porszem kerül a gépezetbe, és nem ilyen egyszerűen megy végbe a nyelv elsajátítása, a tiszta, kifejező beszéd megtanulása?

    A gyermek 3-4 évesen óvodába kerül, ahol jól képzett szakemberek kísérik figyelemmel fejlődését. Az óvodákban a pedagógiai szakszolgálat logopédus munkatársa minden év szeptemberében elvégzi az ötéves korosztály beszéd- és nyelvi fejlettségének alapvizsgálatát, és a vizsgálat eredménye alapján - amennyiben szükséges - megkezdi a gyermek logopédiai terápiáját. A logopédus munkáját, a gyermek fejlődését nagymértékben elősegíti a szülők pozitív, támogató, együttműködő hozzáállása. A szakember minden esetben felveszi a kapcsolatot a szülőkkel, tájékoztatást ad a gyermek állapotáról, fejlődéséről. A gyermek rendszeres „házi feladatot”kap, amit a szülő segítségével, napi szinten el kell végezni. Ezen múlik a terápia sikeressége. Az ötéves korosztály ellátása nem önkéntes alapon működik.

    A beszéd- és nyelvi fejlődésben jelentkező elmaradások időben történő javítása nagyon fontos. A tiszta beszéd, a megfelelően fejlett nyelvi képesség előfeltétele a zavarmentes társadalmi kommunikációnak, az írás, olvasás nehézség nélküli elsajátításának. A beszédhibák nagy része jól javítható, nyomtalanul megszűnik, nem lesz semmi következménye.

    Nevelési Tanácsadás



    Fejlesztőpedagógiai ellátás

    Gyakran olyan kisebb fejlődési lemaradás okozza az iskolai problémákat, amelyek megoldásában a fejlesztő-pedagógusok tudnak segíteni. Fontos, hogy ezekre a nehézségekre minél előbb, lehetőleg még óvodás korban fény derüljön. Ennek érdekében a fejlesztőpedagógusok évente szűrést végeznek a nagycsoportos óvodásaink körében, így az egy-egy részterületen lassabban fejlődő gyerekek felzárkóztatása minél hamarabb elkezdődhet. Főleg az írás, olvasás, számtani alapműveletek elsajátításához szükséges készségek fejlesztése fontos annak érdekében, hogy megelőzzük az iskolai tanulási nehézségek kialakulását. Fejlesztőpedagógusaink az óvodákban fejlesztő-foglalkozásokat tartanak, a szülőkkel, óvónőkkel szorosan együttműködve.

    Szenzomotoros torna



    A szenzomotoros torna segítséget nyújthat a következő esetekben:

  • megkésett beszédfejlődés
  • súlyos beszédhiba
  • tanulási, magatartási, beilleszkedési zavarok
  • hiperaktivitás
  • figyelemzavar
  • egyensúlyzavar
  • feladat- és szabálytudat hiánya
  • önbizalom, önismeret hiánya
  •  
    A torna menete:

    A torna kezdete egy állapotfelméréssel és az anamnesztikus (fejlődési) adatok feltárásával kezdődik. A tornának két típusa van: egyéni és csoportos. Az egyéni torna megvalósítása komoly együttműködést és heti 3-5-szöri otthoni gyakorlást igényel a szülők részéről, amelyet rendszeres szülő-terapeuta konzultációk egészítenek ki, ezzel segítve a torna pontos megvalósítását.

    A csoportos torna az óvodás gyermekek napi programjába van beépítve, ahol már nem csak az önmaguk mozgásának megfigyelése, pontosítása, fejlesztése történik, hanem a társas munkára való alkalmassá tétel is.

    Pszichológiai ellátás



    Minden családban előfordul, hogy rövidebb-hosszabb időszakra megváltozik a gyermek viselkedése. Kialakulhatnak olyan helyzetek, amikor a szülő úgy érzi, nem tud a család egyedül megbirkózni a problémával. Ilyen eset lehet, ha a gyermek:

     

  • Nyugtalan, fáradékony, figyelmetlen, teljesítménye ingadozó.
  • Magatartása szélsőséges (dacos, verekedős, dühkitörései vannak, vagy ellenkezőleg, túlérzékeny, sírós).
  • Sokszor fáj a feje, a hasa, vagy egyéb testi tünetei vannak, ami mögött nem áll szervi probléma.
  • Evési és szobatisztasági problémák, körömrágás, tic, alvási nehézségek tapasztalhatók nála.
  •  

    A pszichológiai ellátás formái:

  • Konzultáció, tanácsadás szülőknek
  • Konzultáció, tanácsadás pedagógusoknak
  • Gyermekek pszichodiagnosztikai vizsgálata és nevelési tanácsadás a szülőknek
  • Gyermekterápiák (játékterápia, kognitív-, viselkedésterápia, autogén tréning, művészetterápiás elemekkel) szülőkonzultációval
  • Serdülő terápia (serdülők saját motivációból is kérhetnek már segítséget)
  • Családterápia (a tünet, probléma rendszerszemléletű megközelítésével)
  •  

    Korai fejlesztés és gondozás



    A korai fejlesztés feladata a komplex gyógypedagógiai fejlesztés, tanácsadás, a társas, a kommunikációs és nyelvi készségek fejlesztése, a mozgásfejlesztés és a pszichológiai segítségnyújtás. A korai fejlesztés és gondozás megkezdésére a szakértői bizottság tesz javaslatot.

    Az óvodáskort megelőzve szeretnénk ezen gyermekek képességeit kibontakoztatni, az integrációra felkészíteni. A korai fejlesztést azon gyermekek számára biztosítjuk, legfeljebb 5 éves korig, akik óvodába nem járnak. Az óvodás gyermekeknek ugyanis az utazó gyógypedagógusi hálózat biztosítja az ellátást. A korai fejlesztés a sajátos nevelési igény megállapításának időpontjától vehető igénybe. Az ellátásra jogosultságot az illetékes tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapozza meg. A vizsgálatot minden esetben a szülő kezdeményezi, melyben a szakszolgálat munkatársai segítséget nyújtanak.

    Szakértői Bizottsági tevékenység



    Amikor a gyermeknél jelentős elmaradást tapasztalunk kortárs csoportjához viszonyítva, szakértői vizsgálat szükséges a tanulási nehézség megállapítása végett. A tanulási nehézséggel küzdő gyermeket a törvény a pozitív diszkrimináció elvén előnyökben részesíti. Ezeket a kedvezményeket csak a szakértői vizsgálati vélemény birtokában kaphatja meg a gyermek.
    A teljesség igénye nélkül néhány példa a tanulási nehézséggel küzdő gyermekeket megillető kedvezményekre: a szakértői véleményben javasoljuk a rendszeres fejlesztő foglalkozást, a hosszabb felkészülési idő megadását a feladatok megoldására, a problémás tantárgy értékelés alóli mentesítést stb.
    A fejlesztő foglalkozást az óvodának, iskolának kötelező biztosítania, a gyermek számára.
    Azt tanácsoljuk, hogy a szülő ilyenkor keresse fel a pedagógiai szakszolgálatot, kérjen egy időpontot konzultációra a szakszolgálat szakemberétől, vagy egy esetjelző lapon részletesen írja le a gyermek nehézségeit, tüneteit és ezt juttassa el postai úton a szakszolgálathoz. Rövid időn belül tanácsot adnak szakembereink, milyen vizsgálat szükséges a gyermek aktuális állapotának feltárásához.

     

     

    Szakembereink szívesen segítenek az ezzel kapcsolatos problémák megoldásában, tanácsadást, konzultációs lehetőséget biztosítanak a szülők, pedagógusok részére.



    Munkatársaink



  • József Éva gyógypedagógus-logopédus, igazgató
  • Kaszásné Veréczi Gabriella pszichológus
  • Nagyné Kele Márta gyógypedagógus-logopédus
  • Radosiczky-Kinczel Anna gyógypedagógus
  • Rubóczki Klaudia pszichológus
  • Schönsteinné Kovács Ilona fejlesztőpedagógus
  • Tóth Viktória gyógypedagógus-logopédus
  • Rab Jánosné gyógypedagógus
  • Béki Zsuzsa fejlesztőpedagógus (jelenleg tartósan távol van)
  • Dr. Pelczné Boczkó Réka gyógypedagógus-logopédus (jelenleg tartósan távol van)
  • Tóth-Bélavári Judit gyógypedagógus-logopédus (jelenleg tartósan távol van)
  •  

    A felsorolt dolgozókon kívül -megbízási szerződéssel- gyógypedagógus, pedagógiai szakpszichológus, valamint fejlesztőpedagógus (mesterpedagógus) kolléganő is segíti munkánkat.



    Számláló
    Ma
    Összesen: 236
    Egyedi: 102

    Legtöbb
    Összesen: 239319
    Egyedi: 118736

    Oldal ...
    Összesen: 317480
    Egyedi: 130124
    Üdvözlet
    Felhasználónév:

    Jelszó:


    Adatok megjegyzése

    [ ]
    [ ]
    [ ]