Elérhetőségek
|
Gyál
![]()
![]() Szakszolgálatunk működésének alapelvei Minden munkatárs felelős az általa végzett munka minőségéért. Ennek érdekében a vezetés biztosítja, és folyamatosan alakítja az emberközpontú, biztonságos munkakörnyezetet. Rendszeres képzéssel és továbbképzéssel fejleszti munkatársainak minőségtudatát a növekvő követelményekhez való alkalmazkodóképességét. Szakszolgálatunk dolgozóinak alapvető személyiségjegyei gyermekközpontú gondolkodás, megértés, empátiás készség, fejlett problémamegoldó készség, melyeket ötvözve magas szintű szakmai tapasztalataikkal hatékony segítséget nyújtanak a szolgáltatásainak igénybevevők részére. Szolgáltató intézményként kiemelt figyelmet kell szentelnünk a társintézményekkel való együttműködésre. Célunk, hogy a jogszabályban meghatározott, illetve a fenntartó által elvárt szolgáltatás olyan színvonalon végezzük, mely a szolgáltatásainkat igénybevevők igényeivel, elvárásaival is összhangban van. Azokban az esetekben, amelyekben a gyermek problémája alapvetően a családok, szülők, pedagógusok közvetlen segítségével szüntethető meg, a Nevelési Tanácsadó az érintett felnőttek számára konzultáció formájában segítséget nyújt a gyermekközpontúság szem előtt tartása mellett. Amennyiben érdekkülönbség, vagy összeegyeztethetetlen érdekellentét mutatkozna a felnőtt és a gyermek között, mindenképpen a gyermek érdekeit tartja elsődlegesnek és meghatározónak a további érdekekre, szükségletekre csak másodlagosan tud tekintettel lenni. Az intézmény az eredményesség és hatékonyság érdekében feladatellátása során komplexitásra törekszik. Az egyes gyermekek problémáinak feltárása, és megoldása érdekében sokoldalú megközelítésre team munka megvalósítására törekednek a különböző szakképzettségű munkatársak a célszerű és ésszerű belső munkamegosztás és együttműködés figyelembevételével. A munka során igyekeznek támaszkodni a gyermek természetes környezetének – család, nevelési-oktatási intézmény, stb. – tagjaira kiterjeszteni az együttműködést, illetve az adott probléma szempontjából szükségesnek mutatkozó más intézményhálózatokat is, pld. Gyermekjóléti szolgálat, logopédiai szakintézmény, stb. Az intézményben folyó munka természetéből fakadóan a feladatellátásban kiemelt jelentősséggel bír a személyi jogok védelmének és az információknak bizalmas kezelése. Az intézmény munkatársainak különösen nagy gondot kell fordítania arra, hogy a szolgáltatást igénybevevő személyek személyiségi jogai ne sérülhessenek, és a munkatársakkal kapcsolatban ne alakuljon ki saját munkaköri, szakmai szerepüknek meg nem felelő, azt meghaladó, vagy attól eltérő viszonylatú kiszolgáltatott, függő helyzet. Az intézmény valamennyi munkatársára nézve kötelező, hogy bármely személlyel kapcsolatban tudomására jutó információt, vagy a munka során keletkezett dokumentumokat a titoktartási kötelezettségnek megfelelően kezelje. Ez a titoktartási kötelezettség kiterjed azokra a személyekre is, akik a szolgáltatást igénybevevő érdekében közreműködnek az adott szakmai feladat eredményes megvalósításában. Titoktartási kötelezettségükre az intézmény azon munkatársának kötelessége figyelmeztetni, akik velük közvetlenül együttműködik az adott szakmai feladat keretében. Azon szakmai feladatok, mint pld. pedagógus, szülővel folytatott konzultáció, szakvélemény készítése során előforduló információcserét, az adott szakmai körön kívüli közlést, különös gondossággal kell kezelni, a közlésre szánt információt célszerű egyeztetni az érintett személlyel vagy gondviselőjével. Az intézmény nyitottsága a közoktatásról szóló törvényben, a gyermekekről szóló paragrafuson kívül, más feltételhez, rendszerhez nem köthető az igénybevétele. Tekintettel arra, hogy a 3-18 év közötti korosztály törvényes képviselője a szülő, vagy a gondviselő, így az ő önkéntes vagy más intézmény által javasolt probléma megoldásra, a gondviselő kérésére fogadhatja az intézmény. Az intézménybe felvételt kérő, vagy felvételt nyert minden kliens nemre, származásra, felekezetre tekintet nélkül egyenlő elbírálásban kell, hogy részesüljön a jogszabályi feltételeknek megfelelő módon. |
Segítő intézmények és szervezetek
Budapesti Korai Fejlesztő Központ
Buborék Fejlesztőház BHRG Alapítvány Alapozó terápiák alapítvány Menő manók alapítvány DSZIT Műhely (Szenzoros Integrációs Terápia) Dévény Anna Alapítvány Autizmus Alapítvány Autisták Országos Szövetsége Autisták Érdekvédelmi Egyesülete Fimota Központ Viselkedésterápiás Gyermekrendelő ADHD Magyarország Alapítvány Mozgásvizsgáló TKVSZRB Látásvizsgáló Beszédvizsgáló TKVSZRB Down Alapítvány Gézengúz Alapítvány Kézenfogva Alapítvány De Jure Alapítvány Értelmi Fogyatékosok és Segítőik Országos Érdekvédelmi Egyesülete Beszédhibások és Segítőik Érdekvédelmi Egyesülete Heim Pál Kórház Oktatási Hivatal Oktatási Jogok Biztosának Hivatala Oktatási és Kulturális Minisztérium Számláló
Ma
Összesen: 391 Egyedi: 201 Legtöbb Összesen: 339938 Egyedi: 168183 Oldal ... Összesen: 420568 Egyedi: 180620 Üdvözlet
|