Elérhetőségek
|
Aszód
![]()
![]()
A gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás feladata a komplex koragyermekkori intervenció és prevenció: az ellátásra való jogosultság megállapításának időpontjától kezdődően a gyermek fejlődésének elősegítése, a család kompetenciáinak erősítése, a gyermek és a család társadalmi inklúziójának támogatása. A korai fejlesztés és gondozás tevékenységei a komplex gyógypedagógiai fejlesztés, tanácsadás, a társas, a kommunikációs és nyelvi készségek fejlesztése, a mozgásfejlesztés és a pszichológiai segítségnyújtás 0-6 éves korig. Szakértői bizottsági tevékenység A szakértői bizottsági tevékenység keretében a tagintézmény járási szakértői bizottsága a gyermek, a tanuló komplex pszichológiai, pedagógiai-gyógypedagógiai, továbbá szükség szerint orvosi, sajátos nevelési igény gyanúja esetén komplex pszichológiai, pedagógiai-gyógypedagógiai, orvosi vizsgálat alapján szakértői véleményt készít. - a harmadik életévüket betöltött gyermek, tanuló teljes körű pszichológiai, pedagógiai-gyógypedagógiai vizsgálata - a beilleszkedési, a tanulási, a magatartási nehézség megállapítása vagy kizárása és az ehhez kapcsolódó felülvizsgálatok elvégzése - teljes körű gyógypedagógiai vizsgálat - a gyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása, ha az óvoda és a szülő nem ért egyet abban, hogy a gyermek iskolát kezdjen-e, ha a gyermek nem járt rendszeresen óvodába, vagy más településen járt, vagy külföldön tartózkodott - ha a tankerületi szakértői bizottság megítélése szerint a gyermeknél a sajátos nevelési igény valószínűsíthető, a gyermek további vizsgálatát javasolja a megyei/országos szakértői bizottságnál. - A szakértői vizsgálat az aktuális állapot feltárására irányuló vizsgálat, illetve a fejlődést nyomon követő, a korábbi diagnózis megalapozottságát, a nevelés, oktatás formájának megfelelőségét a fejlesztés eredményességének mérését célzó felülvizsgálat. Nevelési tanácsadás - A beilleszkedési, magatartási, pszichés, tanulási, részképességbeli problémák esetén pedagógiai, pszichológiai támogatás: gyógypedagógiai fejlesztés, mozgásfejlesztés, terápiás gondozás nyújtása. Preventív, korrektív megsegítés, konzultációs lehetőség biztosítása a gyermekek, tanulók szülei, pedagógusai részére. Logopédiai ellátás A logopédiai ellátás feladata beszéd- és nyelvfejlődési elmaradás, a beszédhibák és a nyelvi-kommunikációs zavarok javítása, a diszlexia, a diszortográfia, a diszgráfia, a diszkalkulia kialakulásának megelőzése a beszéd technikai és tartalmi fejlesztését szolgáló logopédiai terápiás foglalkozáson. A logopédiai ellátás igénybevétele kötelező vizsgálatokon, ellátáson való részvétel kivételével – önkéntes alapon történik. A logopédiai ellátás keretében elvégezzük az óvodai nevelésben részt vevő, harmadik és ötödik életévüket betöltött gyermekek beszéd- és nyelvi fejlettségének alapvizsgálatát, szűrését, és ennek eredménye alapján szerveződik meg a logopédiai ellátás, szükség szerint a gyermek további pedagógiai, pszichológiai, orvosi vizsgálatának kezdeményezése. A logopédiai ellátás elsősorban a járás nevelési-oktatási intézményeiben történik, de ambuláns formában a tagintézményben is elérhető. Konduktív pedagógiai ellátás A konduktív pedagógiai ellátás feladata a központi idegrendszeri sérültek konduktív nevelése, fejlesztése és gondozása. A konduktív pedagógiai ellátás az óvodai neveléshez, iskolai neveléshez és oktatáshoz kapcsolódóan, vagy egyéni fejlesztő foglalkozás keretében nyújtható. A fejlesztő foglalkozás a szakértői bizottság szakértői véleményében meghatározottak szerint lehet egyéni vagy csoportos foglalkozás. A konduktív pedagógiai ellátás feladatainak megvalósításában a szülő közreműködhet. A konduktív pedagógiai ellátás a tanév rendjéhez igazodik, és év közben is megkezdhető. Gyógytestnevelés A gyógytestnevelés feladata a gyermek, a tanuló speciális egészségügyi célú testnevelési foglalkoztatása, ha az iskolaorvosi vagy szakorvosi szűrő vizsgálat gyógy-, vagy könnyített testnevelésre utalja. A gyógytestnevelés nevelési-oktatási intézményben szerveződik meg. Iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás Az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás feladata a pedagógiai szakszolgálati intézményben a nevelési-oktatási intézményekben dolgozó pszichológusok munkájának összefogása és segítése, melyet az iskola- és óvodapszichológus feladatok koordinátora lát el. Kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása keretében az Intézmény feladata: - korai tehetség-felismerés, tehetségazonosítás, a tehetséges gyermek személyiségfejlődésének támogatása, tanácsadás, támogatás a szülőnek, konzultáció a pedagógus részére, speciális tehetségprogramban való részvételre javaslat adása, tehetségfejlesztő műhelyek vezetői számára konzultációs lehetőség biztosítása.
![]() |
Segítő intézmények és szervezetek
Budapesti Korai Fejlesztő Központ
Buborék Fejlesztőház BHRG Alapítvány Alapozó terápiák alapítvány Menő manók alapítvány DSZIT Műhely (Szenzoros Integrációs Terápia) Dévény Anna Alapítvány Autizmus Alapítvány Autisták Országos Szövetsége Autisták Érdekvédelmi Egyesülete Fimota Központ Viselkedésterápiás Gyermekrendelő ADHD Magyarország Alapítvány Mozgásvizsgáló TKVSZRB Látásvizsgáló Beszédvizsgáló TKVSZRB Down Alapítvány Gézengúz Alapítvány Kézenfogva Alapítvány De Jure Alapítvány Értelmi Fogyatékosok és Segítőik Országos Érdekvédelmi Egyesülete Beszédhibások és Segítőik Érdekvédelmi Egyesülete Heim Pál Kórház Oktatási Hivatal Oktatási Jogok Biztosának Hivatala Oktatási és Kulturális Minisztérium Számláló
Ma
Összesen: 2 Egyedi: 2 Legtöbb Összesen: 256454 Egyedi: 127345 Oldal ... Összesen: 335126 Egyedi: 138990 Üdvözlet
|